loading...
نمایندگی پرسپولیس اصفهان
mojtaba بازدید : 1 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

دایی: می گفتند این تیم هفتم، هشتم هم نمی‌شود / امید دارم که بازیکنان زود تصمیم نگیرند

 

اردیبهشت 1390 که علی دایی را از پرسپولیس دور کردند، سرخ ها فصل را با رتبه چهارمی لیگ و قهرمانی جام حذفی به پایان رسانده بودند.


اما پس از دو سال که دوباره به سراغ آقای گل جهان رفتند تا سکان هدایت پرسپولیس بی روحیه را به دستش بسپارند، این تیم در لیگ هفتم شده بود و فینال جام حذفی را در خانه به حریف واگذار کرده بود. لیگ سیزدهم با کوهی از مشکلات سپری شد و پرسپولیس پس از دو فصل رکود، با علی دایی به نایب قهرمانی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا رسید.

* این روزها هواداران از نگرانی های خود برای فصل آینده صحبت می کنند؟
من هم نسبت به این شرایط پرسپولیس نگران هستم. نمی دانم تکلیف کار چه می شود. هواداران عزیز پرسپولیس از من هم در این خصوص سوال می کنند.

* هواداران در برخورد با ما خوشحال هستند پرسپولیس پس از دو سال دوری به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده، اما نگران هستند بازیکنان منتظر سروسامان گرفتن شرایط باشگاه نشوند و به پیشنهادات دیگر خود پاسخ مثبت بدهند؟
به طور حتم در این شرایط کاری از دست من برنمی آید. تنها از بازیکنان خواستم که زود تصمیم نگیرند. به امید خدا که همین کار را هم می کنند تا ببینیم تکلیف باشگاه چه می شود.

* منتقدان علی دایی کسب مقام دومی در شرایط خاصی که بر پرسپولیس حاکم بود را موفقیت خیلی مهمی نمی دانند مدعی هستند با این نفرات باید قهرمان می شدید؟
با کدام نفرات؟! مگر این تیم فصل قبل با همین نفرات در لیگ شرکت نکرده بود؟! تنها چند نفری بودند که من اول فصل اضافه کردم.

* بله، حتی مصاحبه هایشان یادمان است که می گفتند این تیم هیچ مقامی به دست نمی آورد.
به نکته خوبی اشاره کردید. مگر مصاحبه هایی که اول فصل می کردند فراموش کرده اید؟! می گفتند این تیم هفتم و  هشتم هم نمی شود. بازیکنانی به تیم اضافه کردم که حالا خیلی ها تحسین شان می کنند. اما اول فصل یادتان هست که می گفتند فلان بازیکن را نمی شناسیم و یا به فامیلی بازیکن من ایراد می گرفتند.

* به نظر می آید جواب این منتقدان مغرض را با زبان فوتبال دادید؟
بله همین طور است حالا چه شد؟! با شناختی که داشتیم بازیکنانی را به تیم آوردم که آنقدر خوب کار کردند که به تیم ملی دعوت می شود. حالا چه صحبتی دارند.

* آیا پرسپولیس از لحاظ فنی با این نفرات خوب کار کرد؟
مگر در یک تیم تنها باید کارهای فنی صورت بگیرد؟ در فوتبال ما بیشتر از کارهای فنی، مسائل روحی - روانی در روند حرکتی یک تیم تاثیرگذار است. این مشکلات که ما داشتیم متاسفانه کمر پرسپولیس را شکست.

* قرار بود تنها دغدغه خاطر علی دایی رسیدگی به مسائل فنی تیم باشد پس چه شد؟!
بله اگر قول هایی که ابتدای فصل به من داده بودند که تنها به فکر مسائل فنی تیم باشم و تمرکزم را روی کیفیت فنی تیم بگذارم و کل تیم نگران مسائل مالی نباشیم عملی می شد، سه چهار هفته مانده به پایان لیگ سیزدهم قهرمانی این رقابت ها شده بودیم.

* وافعا این پرسپولیس استحقاق قهرمانی را داشت؟
بله چون من به کارم ایمان داشتم. اما باز این را می گویم که مصاحبه های آقایان را به یاد بیاورید. چطور بود که طی این سال ها آقایان را آوردید؟ هزینه ای که این فصل برای بستن تیم صورت گرفت آیا اندازه هزینه فصل قبل پرسپولیس بود؟! نصف هزینه فصل قبل را هم نداشتیم.

* یکی از همکارانمان در مطلب خود به این نکته اشاره کرد، که می گویند پرسپولیس تنها 3 دقیقه تا قهرمانی فاصله داشت! اما در طول فصل 3 دقیقه هم آرامش نداشت و حالا به نایب قهرمانی ایراد می گیرند؟
در این تیمی که از روز اول آمدم و هدایتش را بر عهده گرفتم مدام صحبت هایی در مورد تغییر مدیریتش شد. وزارت ورزش یک نفر دیگر را می خواستند به عنوان مدیرعامل معرفی کنند. همه این مسائل را خودتان شاهد بودید.

* با بازیکنان که صحبت می کردیم همه شان یک نکته مشترک در گفته هایشان وجود دارد. آن هم اینکه اگر علی دایی نبود این تیم از هم می پاشید و این که شما علاوه بر سرمربی به امور روحی و روانی و سایر مسائل بازیکنان هم رسیدگی می کردی؟
شما بهتر از مشکلاتی که این فصل با آنها مواجه بودم خبر دارید. به اعتقاد من بازیکنان خیلی غیرت نشان دادند که آمدند با این همه مشکلات اینجوری بازی کردند. دستشان درد نکند. خدا را شکر می کنم.

* واقعا انصاف است نایب قهرمانی در چنین شرایط سختی را زیر سوال ببرند؟
مگر تیم قهرمان را تحویل گرفته بودم که حالا از نایب قهرمانی ناراحت باشم؟! این انتقادها همه مغرضانه است. شما ببینید تیمی که در لیگ یازدهم، دوازدهم شد و لیگ دوازدهم هفتم شده را نایب قهرمان کرده ایم.

* اما در پایان لیگ دهم، تیم چهارم لیگ و قهرمان جام حذفی را از علی دایی گرفتند و بدون هیچ عنوان و افتخاری تحویلش دادند.
به طور حتم ایده ای ، فکری و اندیشه های پشت این تیم بوده که از رتبه هفتم فصل قبل آمدیم و این فصل نایب قهرمان شدیم. زحمات زیادی برای این تیم کشیده شد. از کلیه عوامل کنار تیم بگیرید تا بازیکنان و کادرفنی برای موفقیت پرسپولیس تلاش کردند.

* یکی دیگر از نگرانی های هواداران این است که با توجه به شرایط حاکم بر باشگاه و مسائل روزهای آخر فصل آیا علی دایی کماکان سرمربی پرسپولیس خواهد بود؟
باید به شرایط توجه کنیم. در حال حاضر همگی منتظر هستیم ببینیم راجع به آینده این تیم پرطرفدار چه تصمیم گیری صورت خواهد گرفت و چه اتفاقی خواهد افتاد.

* صحبت خاصی برای رفع نگرانی  هواداران دارید؟
تمام سعی و تلاشم این است که بتوانم به هواداران خوب و دوست داشتنی پرسپولیس خدمت کنم. این تمام هدف من است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 81
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 155
  • بازدید سال : 162
  • بازدید کلی : 1,501
  • کدهای اختصاصی